Forum MotoTeam Bełchatow - forum motocyklowe Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Co i jak czyli przyczyny i skutki.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum MotoTeam Bełchatow - forum motocyklowe Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
RaptoreQ
<<--ADMINISTRATOR-->>
<<--ADMINISTRATOR-->>



Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 601
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bełchatów / Okrzei
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:55, 11 Maj 2008 Temat postu: Co i jak czyli przyczyny i skutki.

Elektryczny rozrusznik nie odpala zapłonu

Przyczyny:
Wyłączony zapłon
Włączony bieg
Otwarta podstawka boczna
Rozładowany akumulator
Uszkodzony bezpiecznik
Uszkodzony przekaYnik
Uszkodzony rozrusznik
Silnik zablokowany mechanicznie
Przerwany obwód elektryczny
Zanieczyszczone złącz akumulatora
Silnik kręci ale nie zapala

Przyczyny:
Brak paliwa
Paliwo nie dociera do gaźnika
Uszkodzenia w gaźniku
Zalane świece
Brak iskry na świecy
Przestawione fazy rozrządu
Złe ustawienie zapłonu
Niskie ciśnienie sprężania
Silnik zapala ale zaraz gaśnie

Przyczyny:
Zatkany otwór odpowietrzający zbiornik paliwa
Brudne paliwo
Woda w paliwie
Niewystarczający dopływ paliwa do gaźnika
Uszkodzenie instalacji zapłonowej
źle wyregulowany gaźnik
Uszkodzenie kondensatora zapłonowego
Poluzowana fajka na świecy
Brak obrotu rozrusznika

Przyczyny:
Silnik zablokowany mechanicznie
Mechaniczne zablokowanie skrzyni biegów
Silnik nie daje pełnej mocy i ma słabe osiągi

Przyczyny:
Stary, zanieczyszczony filtr powietrza.
Zatkany układ wydechowy
Zła jakość paliwa
Niewystarczający dopływ paliwa do gaźnika
źle ustawiony punkt zapłonu
źle wyregulowany gaźnik
Brak synchronizacji gaźników
Niewystarczający skok cięgna gazu
Uszkodzony regulator zapłonu
Sprzęgło się ślizga
Silnik wydziela czarne spaliny

Przyczyny:
Zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna
Zatkany filtr powietrza
Zacięcie zaworu iglicowego
Zacięcie ssania
Uszkodzenie pływaka
Silnik wydaje dziwne odgłosy

Przyczyny:
Zużycie tłoka i luzy w cylindrze
Luzy zaworów
Zbyt luźny łańcuch rozrządu
Zła świeca zapłonowa
Niewłaściwy rodzaj paliwa
Sprzęgło ciągnie

Przyczyny:
Zbyt duży luz dźwigni sprzęgła
Zastosowanie nieodpowiedniego oleju
Skrzywione tarcze
Zniszczone występy tarcz
Szarpnięcie sprzęgła przy wyłączaniu

Przyczyny:
Zacinanie linki w obudowie
Głośna praca skrzyni biegów

Przyczyny:
Zużycie kół zębatych, wałków, tulejek i łożysk
Zbyt mało oleju
INNE WSKAZANIA


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy
Silnik nie daje sie uruchomić- choc paliwo jest w komorze plywakowej

Przyczyny :
Zanieczyszczona nieustawiona uszkodzona świeca, pęknieta fajka,uszkodzony niekontaktowy przewód W.N. świecy,uszkodzona cewka załlonowa- moduł,

niewłaczenie zaplonu,wyladowany akumulatorbądz uszkodzone jego zaciski,zatkane kanały gaznika,linka gazu zerwana,zatapaianie pływaka,zacieta iglica plywaka,zawieszenie zaworu bądż brak jego luzu, kiepskie paliwo- woda


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy
Silnik nie daje sie uruchomić- brak paliwa w komorze plywakowej

Przyczyny :

brak paliwa w zbiorniku,zamknięty zatkany uszkodzony kranik,zatkany przewód podcisnienia kranika,zatkany filtr paliwa w kraniku badz poza zbiornikiem,korek lodu w przewodzie paliwa,zaciecie iglicy plywaka i wreszcie uszkodzone automatyczne ssanie.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy
Nieregularna praca silnika- silnik przestaje pracować po uruchomieniu
Przyczyny :
zabrakło paliwa w zbiorniku,zaciecie iglicy bądz zużycie,zanieczyszczony gaznik,kranik zamkniety- zatkany,zanieczyszczone filtry paliwa,odchylone klapki zaworu dolotowego kolektora ssącego,nieszczelny bądż zatapialny ciężki plywak,zbyt bogata mieszanka,zerwana linka gazu,zuzyty silnik w przestrzeni cylindra- cisnienie ponizej 6atm,zimny silnik,zawieszenie zaworu bądz brak luzu,świecy niedokręcenie nieustawienie,wilgotny, nie kontaktowy przewód W.N. swiecy,uszkodzona cewka zaplonowa lub modul,woda w paliwie,lewe powietrze w ukladzie dolotowym,


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy
Silnik nie rozwija pełnej mocy- ( nie ciągnie )

Przyczyny :
filtr powietrza zatkany,kiepskie paliwo,wolny doplyw paliwa do gaznika,uboga mieszanka,dysza paliwa za mała,gładż cylindrowa i pierścienie zuzyte- cisnienie słabe-<6,5 atm, brak luzu zaworow lub ich wpalenie , zawieszenie,póżny zaplon,przegrzany silnik,zatkany tłumik , lewe powietrze w ukladzie dolotowym,uszkodzony katalizator- euro,hamulce "trzymają",przeniesienie napedu stawia opór- zużyte,ciśnienie w oponach niskie,malo oleju w silniku lub małe dozowanie oleju


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy
Silnik grzeje się nadmiernie
Przyczyny :
uklad chlodzenia do kontroli i ew. czyszczenia,
nagar w komorze spalania, osad w tłumiku,łancuch rozrządu sprwadż i ustaw,mieszanka albo zbyt oboga albo zbyt bogata,swieca zapłonowa zbyt goraca=za mała wartośc cieplna,smarowanie kiepskie,hamulce nie wyregulowane,jazda wyczynowa


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy
Silnik " stuka i dzwoni "
Przyczyny :

nagar w komorze spalania lub przytkany tlumik,zaplon zbyt wczesny,uszczelka glowicy uszkodzona,paliwo z woda lub o zbyt niskiej liczbie oktanowej,zużycie ukladu korbowo- tlokowego lub łozysk wału,unieruchomine pierscienie w gniazdach lub zbyt lużne,luz zaworowy zbyt duży, przyczyną naturalne zuzycie w/w lub jazda w extremalnych warunkach z przeciążeniem
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy
Silnik strzela do gażnika

Przyczyny :

brak paliwa w zbiorniku,zamknięty zatkany uszkodzony kranik,zatkany przewód podcisnienia kranika,zatkany filtr paliwa w kraniku badz poza zbiornikiem,korek lodu w przewodzie paliwa,zaciecie iglicy plywaka,za uboga lub za bogata mieszanka,nieszczelny kolektor,dysza paliwa glowna zatkana,paliwo z wodą,swieca zaplonowa za zimna = o zbyt wysokiej wartości cieplnej- mostek na elektrodach swiecy,silnik nie dogrzany a przciążony, kontrola gniazda i zaworu ssącego


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy
Silnik dymi - błękitny dym

Przyczyny :
dozownik oleju wtryskuje zbyt dużo oleju lub w benzynie za duzo oleju,zuzycie pierścieni tlokowych szczególnie zgarniajacych-4-suw,brak odpowietrzenia skrzyni korbowej- 4-suw lub zbyt wysoki poziom oleju w misce-4-suw




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy
Silnik przerywa pracę bądż zwalnia
Przyczyny :
zasadnicza przyczyna jest w braku ciąglości przeplywu pradu ( zwarcia ) co bywa spowodowane zawilgoceniem isnstalacji elektrycznej żle zamontowanej a poprzez to narazonej podczas opadów na wodę, wymagana jest wtedy wymiana modulu, cewki oraz przeniesienia ich w miejsce skutera bezpieczne od wilgoci.





-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy
Silnik dymi -czarny dym

Przyczyny :
zatkany filtr powietrza,opuszczenie przepustnicy względem iglicy glównej,za wysoki poziom paliwa w komorze plywakowej,dysza główna paliwa zbyt duża,zbyt ciężki lub uszkodzony plywak,zaciecie iglicy plywaka


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPRZĘGŁO.Objawy
szarpie przy właczaniu sprzegła Przyczyny :
Pokrzywione tarcze sprzegła,zanieczyszczenia powierzchni roboczych sprzegla- wariator,zacinanie sie linki sprzęgła,wystajace nity tarczy sprzegla,


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy
sprzęgło slizga się Przyczyny :
,zacinanie sie linki sprzęgła,linka sprzegla bez luzu bądz z peknieta spręzyną,dżwignia sprzegła blokuje, spręzyny dociskowe sprzęgla oslabione lub peknięte,zaolejone powierzchnie cierne sprzęgła,zuzycie tarcz sprzęgła


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy
hałaśliwa praca sprzegla Przyczyny :
,naciąg łancucha słaby,zuzycie łancucha sprzegła bądz kół łańcuchowych,brak oleju w obudowie sprzęgła, brak plasczyznowości koł łańcuchowych


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy
sprzęglo ciągnie Przyczyny :
zbyt duzy luz na gietki ciegle sprzegła,sklejenie tarcz sprzęgła - po postoju,tarcze sprzegła krzywe lub z zuzytymi wystepami,


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ROZRUSZNIK
Objawy :
rozrusznik nożny nie obraca wału Przyczyny :


zerwanie lańcucha sprzęgającego,peknięcie spręzyny dociskającej kolo zębate rozrusznika do sprzęgła,uszkodzenie zapadki kola zębatego rozrusznika,uszkodzenie spręzyny zapadki lub poslizg sprzegla rozrusznika


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BIEGI
Objawy :
trudności zmiany biegów
Przyczyny :
niecalkowite wyłaczanie sprzęgła,zgiete widelki przesuwne,urządzenie noznej zmaiany uszkodzone





-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy :
samoczynne wyskakiwanie biegów
Przyczyny :

widelki przesuwne zgiete, wyrobione zagłebienia kulki zatrzasku,oslabienie spręzyny zatrzasku, zuzycie czół i otworów kół zębatych, zuzycie walków i sprzęgiel przesuwnych





-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HAMULCE
Objawy :
"piski " hamulcow
Przyczyny :
zanieczyszczenie okladzin- klockow hamulcowych,odkształcenie tarcz lub bebnów hamulcowych,








--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AKUMULATOR
Objawy :
"akumulator niesprawny ( zasiarczenie plyt )
Przyczyny :
starzenie sie akumulatora ( eksploatacja powyżej dwóch lat ),wyladowanie akumulatora do napiecia ponizej 1,75 V na ogniwo a na cały akumulator 10,5 V, akumulator nie uzywany traci dziennie 1% pojemnosci- w ciągu 1 miesiaca postoju obowiazek naladować amperażem 0,1 jego mocy akumulatora,utrzymywanie zbyt niskiego poziomu elektrolitu,niewlaściwa gestosc elektrolitu w poszczegolnych celach,nie wlaściwe dzialanie regulatora napiecia,
przerwa pomiedzy ogniwami- nie ładuję sie- na klemach nie iskrzy,
zwarcie w ogniwie- laduje sie tylko do max10 V- w jednej celi mała gestośc elektrolitu i pod obciazeniem leci z niej dym,
zasiarczony- ciemne plyty z bialym nalotem i z napieciem nawet klika V- szybko sie laduje i b. szybko traci napiecie- przyczyna brak doładowania podczas przestoju








-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Zatarcia silnika
Po pierwsze:
Skutery o każdej pojemności powietrzem chłodzone nie słusznie są używane do bicia rekordów szybkości ( jazda na pełnej przepustnicy ).
Niestety wiekszość użytkowników stać finansowo tylko na taki skuter i siłą rzeczy wynikającą z niewiedzy swojej, opiekunów czy wreszcie rodziców , którzy nigdy być może nie jeżdzili takim wehikułem, starają się uczynić z niego, coraz częściej poddając go rasowaniu w tym względzie na sposobów bez mała 100. rekordzistę szybkości za wszelką cenę, a cena tą jest najczęściej koszt naprawy zatartego silnika.
Silnik skutera szczególnie o pojemności 50 ccm chlodzonego powietrzem powinien być jeżdżony na 3/4 obrotu manetki gazu, przeciwnie trwałość jego obniża się jak po równi pochyłej.
Tak więc generalnie, jeśli mamy równo poukładane pod sufitem i chcemy jeżdzić szybko co najmniej jak samochodem, a na samochód z różnych względów nas nie stać, to kupujemy ścigacz bądż motocykl szosowy o pojemności powyżej 150 ccm z silnikiem chłodzonym cieczą.
Po drugie :
Bywa też tak ,że użytkownik skutera zapomni o obsłudze codziennej , zapomni też o okresowej co jeden tysiąc km i nie uzupełnieni oleju, albo uzupełni olej ale zanieczyści go np. piaskiem, zatykając tym samym smarowanie- bez smarowania daleko wtedy nie pojedzie........
Po trzecie :
Filtr powietrza typu gąbkowego, nieczyszczony co 500 km kurcząc się stwarza szczeliny dla przeływu powietrza z drobinami piasku, który skutkuję zatarciem cylindra.
Po czwarte :
Bywają benzyny pochodzenia wiadomego ale nie wiadomego skladu, w których trudno doszukiwać by się zapachu benzyny i temperatury jakie powstaja przy ich spalaniu w cylindrze silnika bywaja tak wysokie że stapiają denka aluminiowych tłoków w rezultacie zacierając cylinder.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objawy :
Sprzęt nie spelnia moich oczekiwań..... Ktoś kiedyś powiedział :

" Jak dbasz tak masz "
" Zaszyj dziurę póki mała "
" Kto smaruje ten jedzie "
" Zawsze idż po rozum.......- do głowy "
"Co to jest zły skuter? Jest to taki rodzaj , który się nie znudzi ".
"Kiedy się ma już to czego się pragnęło to okazuje się że nie jest to wcale to czego się pragnęło."
" Lepiej jeżdzić i potem żałować, niż żałować że się nie jeżdzilo "
" Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."
" Pieniądze szczęścia nie dają. Dopiero zakupy." " Z pustego to i Salomon nie naleje "
" Co nie drogo to nie mocno "


ARTYKUŁ ZAPOŻYCZONY ZE STRONY [link widoczny dla zalogowanych]
NIE JESTEM AUTOREM TEGO TEKSTU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RalphSR
Moderator



Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bełchatów / POW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:38, 12 Maj 2008 Temat postu:

Bajera! Bardzo pomocny artykuł..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek91
Ranga 3 - Akrobata



Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bełchatów/Grocholice

PostWysłany: Pon 18:04, 12 Maj 2008 Temat postu:

A wiec juz Ci Kamil nie jestem potrzebny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RaptoreQ
<<--ADMINISTRATOR-->>
<<--ADMINISTRATOR-->>



Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 601
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bełchatów / Okrzei
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:33, 09 Cze 2008 Temat postu:

Zawsze jesteś byłeś i będziesz, co ja bym skarbie bez Ciebie zrobił xD :P mało Ci ze dostałeś ładne co nie co ? :D (0.5l śliwowicy ktorą bardzo sobie chwali) :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szatan
Ranga 2 - Rowerowiec



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bełk

PostWysłany: Pon 20:56, 09 Cze 2008 Temat postu:

W razie co w prostych rzeczach przy skutach moge pomóc troche w tym grzebałem. Wiec jesli jakis problem to walic na gygy jak znajde czast to pomoge ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcineko233
Ranga 1 - Pieszy
Ranga 1 - Pieszy



Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:52, 26 Maj 2011 Temat postu:

wiesz co widze że dobrze ogarniasz temat ja ogólnie nie mam problemu z moim mobilkiem 2 suw ogólnie zmontowałem sobie taki wiesz silnik 66cm3 do roweru i sobie śmigam chodzi mi głównie o to że słyszałem że jak np zostaje paliwo w tej rurce do latującej do gaźnika i spływa do tej miseczki dobie w gaźniku, właśnie nie którzy właśnie mówili że oni mają problem bo im ten pływak nie trzyma szczelności i załóżmy po 24h bez jazdy paliwo z całego układu tej rurki zcieknie i ulotni sie, bo zawór to mam przy baku z filtrem i tam zawsze zakręcam po skończonej jeździe, prosze o pomoc czy moge robic tak że poprostu silnik sobie bedzie chodził a ja wyłącze dopływ przy baku i sobie takjakby wypali to całe paliwko w układzie to ebdzie jakieś 40 sekund działania, i ewentualnie co wtedy sie może stać ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum MotoTeam Bełchatow - forum motocyklowe Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin